11152018Prş
Son GüncellemePzt, 11 Tem 2016

Turizm Reklam

Genel bakış!

Global dünyanın turizm hareketi bir bütündür ve değişen şartlara göre alternatif pazar potansiyeli her zaman vardır. Turizm harketimizin kendisini hissettirmeye başladığı yılllardan beri özellikle ana pazarlarımızda meseleye pazar bazında bakarak buradan genel değerlendirmelere gideriz.

Söz konusu pazarda işler iyi gitmiyor ve bir önceki yıla göre ön veriler kuvvetli gelmiyorsa demoralize olur, panikleriz. Soğukkanlı olmamızı gerektiren kritik süreçlerde hatalar yaparız. Global dünyada ekonomik ve siyasal olumsuzluklar elbette turizme göre şekillenmiyor ama ne yazık ki en fazla turizm sektörünü tehdit ediyor. Bu acı gerçeği biliyor ve yolumuza yıllardır bu gerçekle devam ediyoruz.
Sıkıntılı pazarlara elbette çok daha fazla yoğunlaşacağız ama bunu yaparken alternatif pazarları da en az onlar kadar zorlayacağız. Aynı etkiyi göstermeyeceklerini düşünebiliriz ama meseleye şartlar ne olursa olsun genel bakmayı öğreneceğiz. Burada önemli olan sıkıntılı pazar veya pazarların açtığı gedikleri olabildiğince kapatma ve sezonu bir anlamda toparlayabilme çabalarıdır.
Turizm devler liginin tartışmasız lideri İspanya kesinlikle böylesi bir anlayışla hareket ediyor ve sonuç alıyor. Bir başka deyişle İspanyollar sıkıntılı pazarlara yönelik gösterdikleri özel çabanın yanı sıra altenatif pazarlara da özen göstererek derin yaralar almadan yoluna devam edebiliyor. Onlar meseleye genel bakıyorlar.
Marka değerimizin İspanyollar kadar güçlü olmadığı gerçeğinden hareketle aynı konumda olmadığımızı düşünebiliriz. Ancak doğru yöntem kesinlikle budur ve aynı bakış açısıyla yol almamız gerekmektedir.
Rusya pazarındaki tablo Rus Turist bekleyen tüm turizm ülkeleri için geçerlidir. Rus Turist değişen ekonomik gücü itibariyle belki bu yıl bize biraz daha az gelecektir. Ancak rakip ülkelerin söz konusu durumdan çok daha yüksek oranda etkileneceğini de iyi biliyoruz.
Böylesi bir durumda onların en büyük avantajı tüm umutlarını sadece bir veya iki ana pazara bağlamış olmamaları ve genel bir bakış açısıyla sorunu ele almalarıdır.
Bizde ise durum, şartlar gereği ne yazık ki tam tersi bir seyir izlemekte...
Global dünyanın turizm hareketi bir bütündür ve değişen şartlara göre alternatif pazar potansiyeli her zaman vardır. Bu potansiyele işlerlik kazandırmak ise başarlı örneklerinde izlediğimiz üzere ülkenin turizm anlayışına ve uygulayıcılarına düşüyor.

En Son Yazılanlar