08232017Çrş
Son GüncellemePzt, 11 Tem 2016

Turizm Reklam

Turizm Gelirlerimiz Tehlikede

Yıldan yıla gelişen ve büyük bir ivme kazanan turizm gelirlerimiz ne yazık ki ciddi bir tehlike ile karşı karşıya. Eğer ciddi bir plan yapılmaz ve tanıtım hamlesi ortaya konamazsa bu krizin etkileri daha da büyüyecek. Özellikle güneydoğu sınırlarımızda yaşanan olumsuz gelişmeler ve arkasından Rusya savaş uçağının düşürülmesi ile başlayan gerginlik, ülkemizin yurt dışındaki imajını da bozmuş ve ülke ekonomimiz açısından milyarlarca dolar katkı yaratan turizm sektörünü ciddi bir krize sokmuştur.

2016 yılının bu anlamda çok kötü neticeler vereceği bugünden bellidir. Uzmanlara göre bu yıl 11-12 milyar dolarlık bir gelir kaybı söz konusudur. Bu durumun bir başka olumsuz yanı da ülke genelinde yaklaşık 300 bin turizm çalışanın işsiz kalma tehlikesidir.

Antalya’ya gelecek turist sayısındaki kayıplar şu şekildedir: Rusya’dan yüzde 81, Almanya’dan yüzde 16, Hollanda’dan yüzde 20, İngiltere’den yüzde 14 ve Belçika’dan yüzde 30.

Bir de İstanbul’a bakılacak olursa gelecek turist sayısındaki kayıplar şu şekildedir: Rusya’dan yüzde 49, İtalya’dan yüzde 27, İspanya’dan yüzde 29, Japonya’dan yüzde 59.

Bu rakamlar gösteriyor ki, Rusya’dan gelecek turist sayısında çok büyük bir düşüş olmuştur ama dünyanın diğer ülkeleri de bu krizden etkilenmiştir. Yani bu sonuçlar sadece Rusya ile ilişkilere bağlı değildir. Ancak yetkililerin açıklamalarına göre rutin adımlar dışında devletin çok daha büyük boyutlu hamleler yapması gerekmektedir.

Yetkililer resmi makamların bir takım sorulara cevap vermesini beklemektedir. Ülkemizin yurt dışında tanıtımı için ayrılan bütçe miktarı ne kadardır? Bu bütçe ilgili kurumlar arasında nasıl dağıtılmıştır? Bu yıl başından itibaren tanıtım için ne kadar harcama yapılmıştır? Tanıtım çerçevesinde yapılan etkinlikler ve organizasyonlar hangileridir?

Bu konuda arayış içinde olan kuruluşlar, büyük kayıplar yaşanan ülkelerin, örneğin Almanya, İngiltere, Hollanda ve İtalya gibi ülkelerin büyük televizyon kanallarında tanıtım ve imaj kampanyaları yapılmasını beklemektedir. Yani sıradan yapılacak tanıtımlarla, milyarlık kayıpların önüne geçilemez. Daha ciddi adımların atılması gerekmektedir. Oysa bugüne kadar yapılanlara bakılırsa, kapsamlı bir tanıtım atağının başlatılmadığı izlenmektedir.

Sadece Rusya’nın aldığı sisyasi kararlar uyarınca, bu ülkeden ülkemize yapılan charter uçuşlar yasaklanmıştır. Rusya ülkemize turizm pazarlaması yapılmasını durdurmuştur. Çünkü charter uçak seferlerinin yapılmaması zaten turistin gelmeyeceği anlamına gelmektedir. Beklenen beş milyona yakın turistin tarifeli uçak seferleri ile gelmesi mümkün değildir. Bu durumun rakamsal ifadesi, ülkemizin bu yüzden üç milyar doların üzerinde bir turizm kaybı yaşamasıdır.

Diğer yandan bavul ticareti zaten gittikçe düşüyordu. Son bir yılda kazanç altı milyar dolar civarındaydı. Bunun iki milyar doları ise Rusya üzerinden yapılıyordu. Demek ki bu rakam da iyice sıfıra düşecektir.

Rus turistin etkisini azaltmak için yapılacak iş diğer ülkelerden beş milyon yakın turistin ülkemize çekilmesidir. Bunu başarmanın yolu ise pazarlama faaliyetleri ve teşviklerden geçmektedir.

En Son Yazılanlar