06242017Cts
Son GüncellemePzt, 11 Tem 2016

Turizm Reklam

Bursa, Üçüncü Metex Turizm Etkinliği’ni (METEX) Düzenledi

Bursa, Üçüncü Metex Turizm Etkinliği’ni (METEX) Düzenledi
Bursa’da Kasım ayında üçüncüsü düzenlenen Metex Turizm Etkinliği dikkat çekti. Her yıl Bursa Valiliği’nin, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Bursa Büyükşehir Belediyesi, Türk Hava Yolları Genel Müdürlüğü işbirliği ile gerçekleştirdiği bu etkinlik, Middle East Tourism Exhibition, Orta Doğu Turizm Fuarı olarak anılıyor.
Bursa Merinos Atatürk Kültür ve Kongre Merkezi’nde yapılan ve üç gün süren bu etkinliğin amacı, Bursa’nın hedef alınan ülkelerde tanınırlığının ve Bursa’ya gelen yabancı turist sayısının daha çok artırılmasıdır. Bunun yanında Bursa’da faaliyet gösteren turizm sektörü firmalarının yeni iş ortaklıkları edinmeleri ve Ortadoğu’daki yabancı turizm kuruluşları ile Bursa’daki turizm çalışanlarının, B2B’ler yolu ile bir araya getirilmesi de hedeflenmiştir.
B2B ne anlama geliyor?
Bu arada küresel ekonomideki gelişmeler, şirketler arası elektronik ticaretin önemini daha fazla artıyor. Turizm sektöründe faaliyet gösteren firmalar da bu dünyanın dışında kalmak istemiyorlar. B2B ismi verilen ve şirketten şirkete elektronik ticaret denilen sistem dünyada hızla yaygılaşıyor. Hemen hemen sıfır maliyetle dünyadaki bütün firmalarla ticari bağlantı kurma imkanı sağlayan elektronik ticaret siteleri, turizm şirketleri için de vazgeçilmez bir platform olmuştur. Ekonomi Bakanlığı da B2B sitelerinin üyelik ücretlerini belli koşullarda karşılıyor. B2B yolu ile, yeni pazarlar bulmak için ülke ülke dolaşmaya artık gerek kalmamıştır. Yabancı fuarları takip etmek de o kadar zorunlu değildir. Oldukça maliyet gerektiren pazar araştırmaları yapmak da gerekmiyor. Bütün bunları yorulmadan ve büyük bütçeler ayırmadan, bilgisayar başında yapmak B2B yolu ile mümkün olmaktadır.
Metex Turizm Etkinliği
Ama bu yolun önünün açılması için de Metex Turizm Etkinliği önemli bir işlev üstlenmiş olmaktadır.
Geçen Kasım ayında yapılan etkinliğe Kuzey Afrika ve Ortadoğu’dan 15 ülkenin seçkin seyahat acenteleri, turizm profesyonelleri, tur operatörleri ve medya mensupları katılmıştır. 200’den fazla katılımcının yer aldığı etkinlikte turizm açısından Bursa ve çevresi tanıtılmış, bir günlük konferansın arkasından B2B yolu ile görüşmeler yapılmıştır.
Katılımcı turizm firmaları bu etkinlik boyunca hem bölgelerini hen de kendilerini tanıtma olanağı bulmuşlardır. Özellikle Ortadoğu’yu hedefleyen bu etkinlik sırasında firmalar, pazarın genişlemesine ve genişleyen pazarda yer edinmeye yönelik çaba göstermiştir. Rakip firmalarla, iş ortakları ile ve tedarikçiler ile aynı çatı altında bir araya gelme fırsatı yaratan bu etkinlik, halkla ilişkiler ve medyanın gücünden yararlanma konusunda da katılan firmalar için yararlı olmuştur.
Bu son etkinliğe Orta Doğu’dan, Kuzey Afrika’dan, Balkanlar’dan, ülkemizden ve Rusya’dan yüzlerce turizm çalışanı gelmiştir. Yirmiden fazla ülkeden gelen ve potansiyel alıcı durumundaki firma ve kuruluş temcilcileri, etkinlik süresince serginin Hosted Buyer programı kapsamında fuar alanında bulunmuşlardır. Yeni ürün ve hizmet arayışında olan ve yeni destinasyonlar konusunda arayışta olan katılımcılar serginin Hosted Buyer programına katılmışlar ve firmalarının özelliklerine uygun çok sayıda fırsat ile tanışmışlardır.
Etkinliği düzenleyen yetkililer, geçtiğimiz yıl dünya üzerinde 1.1 milyar turistin ülkeler arasında yolculuk yaptığını, bu sayının 2020 yılında 1.6 milyar olmasının beklendiğini açıklamışlar ve Bursa’nın da bu etkinlikler ile ülke turizm gelirlerine katkı sağladığına dikkat çekmişlerdir.

En Son Yazılanlar