10212017Cts
Son GüncellemePzt, 11 Tem 2016

Turizm Reklam

Dünyada Türkiye

Dünyada Türkiye

2013 yılında, bir marka değerlendirme kuruluşunun yaptığı marka ülkeler araştırmasına göre Türkiye, dünyanın en değerli 19. ülke markası olmuş. Marka değeri de 487 milyar dolar olarak tesbit edilmiş. Bu çalışmada ülkeler değerlendirilirken dört ana kriter kullanılmış: yatırım, turizm, ürünler ve yetenek. Bu yıl Türkiye marka değerini 122 milyar dolar artırmış ama bir önceki yıl da yine aynı sırada yer almış.

Bu yılki listede birinci sırada 15 trilyon dolar marka değeri ile ABD, ikinci sırada ise 5 trilyon dolar marka değeri ile Çin bulunuyor. Türkiye, Yunanistan, Avusturya, Polonya ve Belçika gibi Avrupa Birliği üyelerinden daha yukarıda yer alıyor.

Bir de ekonomik açıdan Türkiye’nin dünyadaki yerine bakalım. Türkiye, 2013 yılında, Avrupa Birliği sıralamaya alınmazsa, Uluslararası Para Fonu’nun verilerine göre 17. sırada yer alıyor. Yani Türkiye, dünyanın 17’nci büyük ekonomisi durumunda. Bu yıl ise sıralamada 16’ncı olması bekleniyor. Böyle giderse 2023 yılında en büyük 10 ekonomi arasında olma hedefine daha çok yaklaşmış olacak.

Peki yabancılar insan olarak, kültür olarak Türkiye’yi nasıl görüyor? Osmanlı’nın çöküş dönemi, yeni Türkiye’nin ayaklanma dönemi boyunca Avrupalıların gözünde Türkler hep uzun yıllar geri kalmış bir toplum olarak ve potansiyelini kullanamayan bir millet olarak görülmüş. Ancak bu görüş artık terkedilmeye başlandı. Bugün Avrupa’nın da ABD’nin de tavrı, bizimle hareket etmekten yana.

Konum olarak Avrupa ile Orta Doğu arasında bulunan Türkiye, bu yüzden zaman zaman politik sıkıntılar yaşamıyor değil. Bir taraftan geleneklerimiz, aile yapımız ve inançlarımız ile Avrupalı olarak kabul edilmiyorken, diğer taraftan inanç dünyalarımızın farklı oluşu batının bizi kabul etmesinde bir engel olarak duruyor. Bu sıkıntıların ne büyük etkisi de turizm sektöründe yaşanıyor. Ancak herşeye rağmen Türkiye, ülkemize gelen turist sayısında da turizm gelirleri açısından da her yıl bir önceki yılın üzerine çıkmaktadır.

Bunda en büyük etken, ülkemizin coğrafi konumu ve bu yüzden tarih boyunca birçok medeniyete evsahipliği yapmış olmasıdır. Üç tarafı denizlerle çevrili olan Türkiye, hem iklim özellikleri ile deniz turizmi açısından hem de tarihi özellikleri ile tarih ve inanç turizmi açısından büyük bir zenginliğe sahiptir.